Konsumentvägledning via Konsumentverket

Telefon
0503-35000

Telefontider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

E-post
kontaktcenter@hjo.se

Besöksadress
Bangatan 1 B

Öppettider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

Hitta hit

Postadress
544 30 Hjo

Flera olika kontokort.

Du får vägledning i frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som konsumenter behöver hjälp med. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.

Konsumentvägledning erbjuds via Konsumentverket. Konsumentverket erbjuder vägledning direkt till dig som konsument. Du får svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också ringa dem på telefonnummer: 0771 - 525 525 mellan kl. 09.00 och 16.00 helgfria vardagar. Via hemsidan kan du även skicka mejl och hitta adress för att skicka brev till dem.

När det gäller frågor om el, försäkringar, tele-, internet- samt bank- och finansiella tjänster kan du även vända dig till de konsumentbyråer som finns. Du hittar kontaktuppgifter till byråerna på deras hemsidor. Länkar till hemsidorna finns i länklistan på den här sidan.