Lediga jobb

Telefon
0503-35000

Telefontider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

E-post
kontaktcenter@hjo.se

Besöksadress
Bangatan 1 B

Öppettider
Mån-Fre kl. 07.30-16.00

Hitta hit

Postadress
544 30 Hjo

Välkommen att söka jobb hos oss!

På denna sida  hittar du de tjänster som går att söka på Hjo kommun just nu. Om det är ett timvikariat du är intresserad av, hittar du informationen du behöver under fliken Bemanningsenheten. Du kan ansöka om timvikariat och semestervikariat inom vård och omsorg på den här sidan.

Om du hittar en tjänst som du är intresserad av, följer du länken längst ned i annonsen för att söka tjänsten. Alla ansökningar ska göras elektroniskt via Offentliga Jobb. Ansökningar som inkommit på annat sätt behandlas inte.

Alla som skickar in så kallade intresseanmälningar kommar att hänvisas till denna sida. Vi åtar oss inte att bevaka framtida vakanser.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Hjo kommuns rekryteringsansvariga, enligt GDPR (Dataskyddslagen).

Bygglovhandläggare

Vill du bli Hjo kommuns nya bygglovshandläggare? Som del av verksamheten samhällsbyggnad får du arbeta i en kulturstad med fantastiska miljöer, en unik trästad, närhet till Vättern och levande landsbygd.

Plan- och bygglovsenheten arbetar med kommunens fysiska utveckling både i staden och i landsbygdsdelarna av kommunen. Vårt uppdrag är att utveckla Hjo till ett hållbart samhälle och tillgodose behovet av goda livsmiljöer. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och trevliga kollegor i en kommun med korta beslutsvägar där vi jobbar tillsammans för att skapa framtiden.

Här får du en arbetsplats i stadens centrum med närhet till det mesta vår vackra trästad har att erbjuda. Du får möjlighet till friskvård genom friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Du kan välja att plocka ut extra semesterdagar genom semesterväxling. Du kan ta del av arrangerade friskvårdsaktiviteter, rabatterat gymkort på lokala gym eller leasing av cykel via vår businessbike lösning. Vi erbjuder ett aktivt lönearbete och 6% av din årslön avsatt till tjänstepension.

Arbetsuppgifter

I rollen som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör ingår arbetsuppgifter inom plan- och bygglagens (PBL) område. I huvudsak innebär det att självständigt handlägga och fatta beslut i bygglovs- och anmälningsärenden. Du förväntas leda tekniska samråd, genomföra arbetsplatsbesök, inspektioner och besiktningar. Du fattar självständiga beslut i enlighet med gällande delegationsordning och förbereder och föredrar ärenden inför beslut i byggnadsnämnden. Arbetet kan även komma att omfatta handläggning av andra ärenden och tillsynsuppgifter inom plan- och bygglagens område.

I rollen har du mycket kontakt med kommunens medborgare och näringsliv samt ett nära samarbete med kollegorna inom enheten.

En viktig del av uppdraget är att informera och ge råd till våra kommuninvånare och att alltid ge medborgarna hög service och ett professionellt bemötande.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har bygglovshandläggarutbildning, är byggnadsingenjör eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är trygg i beslutssituationer, beslutar på ett rättssäkert sätt och är införstådd i det ansvar som myndighetsutövning innebär. Samtidigt håller du hög servicenivå och ett professionellt bemötande i alla led. För att säkerställa detta ser vi att du har erfarenhet från arbete med myndighetsutövning samt handläggning av ärenden enligt PBL och Boverkets byggregler. Du har även några års erfarenhet inom arbetsområdet som rör bygglov, förhandsbesked, tillsyn och handläggning av anmälningsärenden.

Det är starkt meriterande med erfarenhet från byggproduktion, kommunal verksamhet eller projekterande kontor. Vi ser det även som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i Sokigos system ByggR och Nova bygg.

Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift eftersom du kommer att delta i samrådsmöten, formulera beslut, föredra i byggnadsnämnden, utveckla arbetsrutiner/mallar samt möta medborgare och företagare. B-körkort är ett krav.

Vi är en liten verksamhet som arbetar tätt tillsammans och en viktig faktor för att vi ska ha en fortsatt god arbetsmiljö är att du platsar in i vårt team. Vi lägger därmed stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas här ser vi att du är trygg i din kompetens och person samtidigt som du är lyhörd och flexibel inför andras kunskap och tankar. Du har en mycket god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt. Du ser det som en självklarhet att vara en god representant för Hjo kommun och för samhällsbyggnadsverksamheten.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Varaktighet
Tillsvidare
Tillträdesdatum
2024-06-01
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast
2024-05-12
Referensnr
A1290740
Antal platser
1

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hjo kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber externhjälp med rekryteringsprocessen eller marknadsföring av den här tjänsten.

Upplysningar lämnas av

Katarina Kjellberg
Plan- och byggchef
0503-352 56

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare
Kommunens växel
0503-350 00

Ansök senast: 2024-05-12 Till ansökan